Wdrożenia
Systemy zarządzania jakością zgodne z normami serii ISO stały się w ostatnich latach tak popularne, że w wielu branżach trudno sobie wręcz wyobrazić działanie bez odpowiedniego certyfikatu. Wbrew temu co przeciwnicy tych systemów często powtarzają, popularność ta nie wynika tylko z przepisów prawnych, wszak wdrażanie norm ISO jest dobrowolne. Można wyróżnić kilka podstawowych przyczyn sięgania przez przedsiębiorstwa po systemy jakości.

Jedną z głównych przyczyn ubiegania się o certyfikaty systemów jakości jest chęć ich marketingowego wykorzystania. Przedsiębiorstwa, które mogą się takim dokumentem legitymować, są postrzegane jako pewniejsze i lepsze. Ich wyroby łatwiej zdobywają nabywców. Ten efekt zwiększenia sprzedaży aktualnie w krajach Unii Europejskiej stopniowo maleje, bowiem istnieje już wiele firm posiadających systemy jakości, a zatem klient mając większy wybór znowu zwraca uwagę na inne kryteria. Nie znaczy to, że efekt marketingowy przestał istnieć, on jedynie zmienił swe oblicze – teraz wyroby firm bez certyfikatu systemu jakości coraz częściej są pomijane już przy wstępnym wyborze.

Przestał to więc być aspekt przewagi konkurencyjnej, a stał się punktem wyjścia do poszukiwania nabywców.

Przedsiębiorstwa z długoletnią tradycją, zdają sobie sprawę z faktu, iż istotą działania nie jest zdobywanie nowych klientów, ale przede wszystkim utrzymanie starych. Można to zrobić łatwiej i taniej, niż eksplorować coraz to nowe rynki.

Stali klienci powracają do firmy, a także zachęcają innych do korzystania z konkretnych usług lub wyrobów. Celem przedsiębiorstw nastawiających się na długotrwały sukces staje się więc spełnienie potrzeb i oczekiwań klientów. Tego spełnienia nie da się uzyskać od razu – wymaga to często lat pracy, stąd potrzebny jest sprawny system stałego doskonalenia.

Taki system zawarty jest właśnie w normach ISO. Przedsiębiorstwa zauważyły, że wdrożenie systemu zarządzania będzie istotnym filarem podtrzymującym ich długoterminowe strategie prowadzące do sukcesu.

Niewątpliwie wdrażanie systemów jakości w krajach Unii Europejskiej przyczyniło się także do zmiany kontaktów między organizacjami, a ich dostawcami. Gdy przedsiębiorstwa same zaczynały dbać o zadowolenie klienta, potrzebowały do tego odpowiednich surowców. Stąd wybór dostawcy stopniowo przestaje być oparty na cenie.

Dlatego też dostawcy są zachęcani do wdrażania własnych systemów jakości, które zapewnią stabilność dostaw i ciągłe doskonalenie wyrobów.

Istnieje możliwość otrzymania dofinansowania do 80 % kosztów wdrożenia systemu!!!

Zainteresowanych przygotowaniem oferty zapraszamy do kontaktu:

Agnieszka Karpacz

tel. 41 344 35 26

tel. kom. 504 253 200

e-mail: agnieszka.karpacz@delta-kielce.pl